مقالات مقالات .

مقالات

هدف کار درمانی

جلسات کار درمانی چه تأثیری دارد؟
در طول جلسه، متخصص کار درمانی مشکل شما را ارزیابی کرده و تشخیص می‌دهد. آنها سپس قادر خواهند بود که یک برنامه عملی را برای شما طراحی کنند. یک درمان‌گر به بهبود کیفیت زندگی شما کمک می‌کند، تا از پس مسائل و مشکلات پس از تروما، یا یک بیماری روانی یا آموزش مهارت‌های روان شناختی و یا به سادگی به دلیل نقایص ایجاد شده به دلیل افزایش سن، بربیایید.کاردرمانان بسیار ماهر هستند و خدمات در منزل را برای به حداکثر رساندن راحتی شما ارائه می‌دهند.

درچه مواردی کاردرمان به شما کمک خواهد کرد؟
ارزیابی و پیشنهاد رسیدگی مناسب به مشکلات عضلانی اسکلتی (کمر درد، دست درد ،درد شانه و غیره)
ارزیابی و ارائه پیشنهاد برای تغییرات مورد نیاز در خانه یا محل کار (خانه، حمام، آشپزخانه، اتاق خواب، محل کار و غیره)بر طبق مشکلات بیمار
برنامه ارائه خدمات کمکی
ارزیابی سرگیجه و توانبخشی سرگیجه
ارزیابی یک فرد مبتلا به اختلال عصبی-روانشناختی و تغییر محیط آنها
درمان‌های توانبخشی پس از سکته مغزی ،ام اس(MS) ،پارکینسون
ارزیابی توانایی‌های رانندگی و ارائه یک مجوز پارک برای افراد دارای معلولیت یا محدودیت، در صورت نیا
ارزیابی و کمک به درخواست‌های جابجایی،کسب مهارت در حرکت و راه رفتن از یک مکان به مکان دیگر،یا انتقال بیمار از یک حالت به حالت دیگر مانند نشستن به
ایستادن:بسیاری از بیماران سکته مغزی، ضایعه نخاعی،ام اس شاید نیاز به یاد گرفتن مهارت تغییر حالت از نشسته به ایستاده باشند یا نیاز به یادگرفتن طرز راه رفتن بر اساس
ضعف ایجاد شده باشند که بسیاری از موارد به این بیماران آموزش نداده اندو کار درمانگر به خوبی این مهارت را به بیماران آموزش می دهد.
ارزیابی و مشاوره برای کودکان دارای تاخیر رشد
ارزیابی مهارت‌های دقیق یا ارزیابی‌های کلی
روحیه بخشی و بهبود راحتی برای افرادی که تحت مراقبت‌های تسکین دهنده یا سرطان هستند.
مشاوره تخصصی در مورد تحرک
کمک کاردرمان
فهرست مطالب
تفاوت‌های کار درمانی با فیزیوتراپی
ارزیابی کاردرمانی چگونه انجام می‌شود؟
چگونه می‌توانید در فرآیند ارزیابی کاردرمانی مشارکت بیشتری داشته باشید؟
سؤالات رایج
تفاوت‌های کار درمانی با فیزیوتراپی
بسیاری افراد در مورد رابطه بین کاردرمانی و فیزیوتراپی مطمئن نیستند. اغلب در مورد این دو حرفه نقاطی از ابهام وجود دارند. در عین وجود تفاوت‌های قابل توجه بین کاردرمانی و فیزیوتراپی، مناطق خاکستری زیادی نیز وجود دارند که این دو در این قسمت‌ها با یکدیگر تداخل پیدا می‌کنند. هم متخصصین فیزیوتراپی و هم کاردرمانگران به طور گسترده‌ای در زمینه‌ی آناتومی سیستم اسکلتی عضلانی آموزش می‌بینند. نتیجه‌ی این دوره‌های آموزشی کسب آگاهی در زمینه آسیب‌های اسکلتی-عضلانی و توانبخشی است. کاردرمانگران بیشتر بر ارزیابی و بهبود توانایی‌های عملکردی فرد تمرکز می‌کنند در حالی که متخصصین فیزیوتراپی تمرکز بیشتری بر مشکلات حرکتی دارند. بدیهی است که بین این دو رشته همپوشانی وجود دارد و درمان ارائه شده توسط متخصصین نیز به آموزش و یادگیری مداوم درمانگر بستگی دارد. کاردرمانگران و متخصصین فیزیوتراپی اغلب در زمینه‌های توانبخشی به طور مشترک کار می‌کنند.

ارزیابی کاردرمانی چگونه انجام می‌شود؟
کاردرمانی (OT) با ارزیابی آغاز می‌شود. کاردرمانگر به احتمال زیاد روند ارزشیابی کاردرمانی را تعیین می‌کند، اما دانستن دقیق انتظارات می‌تواند به شما در آگاهی از به دست آوردن نتایج دلخواه از فرایند درمان کمک کند.

ارزیابی یک فرایند منحصر به فرد ماهرانه است و توسط کاردرمانگران در حضور دستیارهای کاردرمانی معتبر انجام می‌شود. مدت زمان ارزیابی کاردرمانی می‌تواند از 20 دقیقه (در محیطی مانند بیمارستان) تا چند ساعت (مانند بخش سرپایی اطفال) متغیر باشد.

کاردرمانی فرایندی بسیار متنوع است و ارزیابی‌های آن در NICU در مقایسه با برنامه کارسختی متفاوت به نظر می‌رسد. هرچند، لازم به ذکر است که ارزیابی‌های کلی هر دو از ساختاری عمومی پیروی می‌کنند.

مصاحبه با متقاضی و جمع‌آوری اطلاعات
اگر پرونده پزشکی در دسترس باشد، کاردرمانگر شما قبل از شروع ارزیابی آن را بررسی می‌کند تا اطلاعات اولیه‌ای در خصوص شما و وضعیت پزشکی شما را بدست آورد. سپس برای پر کردن جاهای خالی با شما مصاحبه خواهد کرد. اطلاعاتی که کاردرمانگر به دنبال به دست آوردن آن‌ها است شامل موارد زیر می‌باشند:

سن
پزشک متخصص ارجاع دهنده
سابقه پزشکی قبلی
دلیل ارجاع
تشخیص
احتیاطات
همچنین کاردرمانگر به دنبال کسب اطلاعات دقیق‌تری درباره روند زندگی روزمره قبل از حادثه‌ای است که باعث ارجاع شما شده‌اند. مختصرنویسی پزشکی برای این روند «سطح عملکرد قبلی (PLOF)» یا «پروفایل کاری» شما است.


منبع:https://drforogh.com/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۵۴:۴۰ توسط:admin موضوع: نظرات (0)